Moving Lives

Samen sporten voor een goed doel? Met Moving Lives was het nog nooit zo makkelijk! Deze start-up heeft samen met Studio Dott een platform ontwikkeld waarbij de sponsoring volledig digitaal gebeurt. Bovendien worden gebruikers via een online community aangezet tot bewegen. Rondgaan met een envelopje is dus verleden tijd! Als supporter blijf je via het ‘Moving Lives’-platform ook op de hoogte van de voortgang en prestaties van je favoriete (mede)deelnemers.

  • Client: Moving Lives
  • www.movinglives.eu
Drie fietsers sporten voor het goede doel met Moving Lives
Samen bewegen voor het goede doel. Foto door Coen Van Den Broek

Friends who sweat together

Samen sporten voor het goede doel creëert een unieke band tussen mensen. Je maakt een positieve impact én geeft je gezondheid een boost. Een echte win-win, dus! Elkaar inspireren om te beginnen met sporten en/of goede doelen te steunen, daar draait het voor Moving Lives allemaal rond. 

Bedrijven voor het goede doel

Moving Lives focust zich op dit moment hoofdzakelijk op bedrijven. Als bedrijf schrijf je je in op het digitale platform en maak je een campagne aan voor een goed doel naar keuze. Vervolgens nodig je jouw werknemers uit om samen te sporten naar een gezamenlijk doel. Hou je van wat extra karmapunten? Dan kan je als bedrijf bijvoorbeeld de opgehaalde som verdubbelen.

Bedrijven kunnen op het platform een goed doel kiezen en hun medewerkers uitnodigen om samen te sporten en geld in te zamelen.
Profiel van een deelnemer op het platform
Een vrouw sponsort een deelnemer met een online betaling op het digitale platform van Moving lives
Sponsor je favoriete deelnemer met een online betaling op het platform

Steun je favoriete deelnemer

Supporters steunen de verschillende deelnemers door een online betaling te doen op het ‘Moving Lives’- platform. Ze blijven er ook op de hoogte van de sportieve inzameldoelen van hun favoriete deelnemers. Daarnaast is het platform geconnecteerd met de sport-app Strava om de afgelegde kilometers correct te kunnen bijhouden.

Online sportcommunity

Moving Lives is meer dan een platform om geld in te zamelen. De weloverwogen branding en doordachte werking zorgt voor een unieke en stimulerende gebruikerservaring.

Er ontstaat niet alleen interactie tussen de verschillende gebruikers, maar ook een communitysfeer. Iedereen streeft namelijk naar hetzelfde doel: zoveel mogelijk geld inzamelen voor het goede doel door jezelf sportief uit te dagen. Bovendien moedigt het platform gezonde rivaliteit aan tussen de deelnemers met gamification: binnen je bedrijf kan je teams vormen en badges winnen.

Deelnemers kunnen badges en rankings verdienen op het digitale platform
Als deelnemer kan je badges en rankings verdienen.

Maximum affordable impact

We werkten voor deze start-up aan een verkoopbaar voorontwerp voor slechts een zeer beperkt budget, waarna zij hun (voor)verkoop konden starten. Nadien konden we met de opbrengsten het platform stapsgewijs verder uitwerken. Het platform is namelijk zo ontworpen dat er makkelijk pagina's en functionaliteiten kunnen worden toegevoegd, bijvoorbeeld opstarten van campagnes door privépersonen. Op die manier kiest Moving Lives voor een bewust groeipad.

We noemen deze aanpak ook wel het Maximum Affordable Impact-principe. Daarbij onderzoeken we met welke aanpak we de grootste meerwaarde kunnen leveren en wat we met het beschikbare budget kunnen doen. Er zijn altijd meerdere manieren om een probleem op te lossen, elk met hun voor- en nadelen. Daarom benaderen we ieder project vanuit een andere hoek.

Wil je meer weten over Maximum Affordable Impact? Lees de blog hier.

Jouw idee omvormen tot een succesvol digitaal platform?

Of kunnen we jou met iets anders helpen?
Aarzel niet om ons te contacteren!

More projects

You might also like these projects...

Next project

You might also like this project...